Ypnos-276x221

Πώς ξυπνήσατε σήμερα…; Τι ερώτηση είναι αυτή; Το λογικό θα ήταν κάθε πρωί να ξυπνάμε με τα ίδια συναισθήματα, ανανεωμένοι, γεμάτοι ενέργεια και όρεξη να γεμίσουμε την καινούργια ημέρα με όμορφα και εποικοδομητικά πράγματα…εντάξει και υποχρεώσεις… και γενικά με καθαρό το κεφάλι.  Γιατί όμως δε συμβαίνει κάτι τέτοιο κάθε πρωί και πρέπει περιμένουμε τον ύπνο «λαχείο» για να ξυπνήσουμε με κέφι;

            Οι πιο βασικοί και σοβαροί μάλλον λόγοι είναι ψυχολογικοί, άλλωστε το λένε και οι έρευνες, οι υπόλοιποι είναι από δική μας άγνοια κατά τη διαδικασία του ύπνου. Μιας και ειδίκευση στην ψυχολογία δεν έχουμε, σήμερα θα πούμε μερικά απλά tips για το πώς μπορούμε να κοιμόμαστε σωστά και επιτέλους να ξυπνάμε και σωστά.

            Από τα πιο βασικά λάθη που κάνουμε πολύ συχνά είναι να μας παίρνει ο ύπνος στον καναπέ μπροστά στην τηλεόραση, με το κεφάλι στραβοπατημένο. Αυτή η στάση ύπνου, είναι και η πιο λάθος απ’ όλες, καθώς ο αυχένας πιέζεται πάρα πολύ και από τη βάση του κεφαλιού ως και τον τελευταίο σπόνδυλο, υπάρχει συμφόρηση, τόσο του αίματος όσο και τον μυϊκών ομάδων καθ’ όλο το μήκος της σπονδυλικής στήλης. Όταν λοιπόν παρακολουθούμε τηλεόραση στον καναπέ πρέπει πάντα να θυμόμαστε ότι το πηγούνι μένει μακριά από το στήθος, ούτως ώστε ο αυχένας να είναι σε όσο το δυνατόν πιο κάθετη θέση.

            Για σωστότερο ύπνο φροντίζουμε να προμηθευτούμε το κατάλληλο μαξιλάρι, ανάλογα με το πώς κοιμόμαστε, ανάσκελα, μπρούμυτα ή στο πλάι (υπάρχουν μαγαζιά που ειδικεύονται σε αυτόν τον τομέα). Αν το μαξιλάρι μας είναι λάθος και απλά το έχουμε βολευτεί οι συνέπειες δεν απέχουν και πολύ από αυτές του καναπέ. Η στάση του ύπνου είναι το μέσο για τη σωστή ξεκούραση, αν κοιμόμαστε στραβά σημαίνει ότι και η ποσότητα του οξυγόνου στους πνεύμονες είναι ανεπαρκής, είτε λόγω δυσφορίας είτε λόγω πίεσης που ασκείται στον θώρακα μας. Έτσι η ποιότητα του ύπνου πέφτει κατακόρυφα και το πρωί μας βρίσκει τουλάχιστον ‘’ντεφορμέ’’.

Γιώργος Α.

Advertisements