7-erreursΗ ώρα της παραλίας έφτασε και η εικόνα του σώματος μας απασχολεί ιδιαίτερα. Πολλές δίαιτες υπόσχονται γρήγορη και μεγάλη απώλεια βάρους σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Οι δίαιτες αυτές είναι ιδιαίτερα αυστηρές και στερητικές και βασίζονται σε πολύ χαμηλή πρόσληψη θερμίδων. Και το αποτέλεσμά τους τελικά είναι αυτό που υπόσχονται. Πολύ γρήγορη απώλεια κιλών.

Το ερώτημα, λοιπόν, είναι γιατί να μην ακολουθήσει κάποιος μια τέτοια δίαιτα; Οι λόγοι για τους οποίους οι δίαιτες αυτές δε συστήνονται από τους διαιτολόγους είναι οι εξής:

.

1. Οι πολύ αυστηρές δίαιτες είναι φτωχές σε θρεπτικά συστατικά.

Μία δίαιτα κάτω των 1200 kcal δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες ενός οργανισμού σε θρεπτικά συστατικά. Έτσι, τα άτομα που ακολουθούν τέτοιου είδους δίαιτες κινδυνεύουν να εμφανίσουν ελλείψεις σε βιταμίνες, ανόργανα άλατα και ιχνοστοιχεία. Οι ελλείψεις αυτές μπορούν να έχουν επιπτώσεις σε πολλά συστήματα του οργανισμού θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία του ατόμου.

.

2. Οι πολύ στερητικές δίαιτες οδηγούν σε μείωση του βασικού μεταβολισμού (δηλαδή, των καύσεων).

Κατά τη διάρκεια μιας αυστηρής δίαιτας έχουμε απώλεια μυϊκής μάζας και υγρών, και όχι λίπους. Ο κύριος στόχος μιας δίαιτας απώλειας βάρους είναι η απώλεια λίπους και η διατήρηση της μυϊκής μάζας. Η απώλεια μυϊκής μάζας είναι ανεπιθύμητη, καθώς, όταν χάνεται μυϊκή μάζα μειώνεται και ο βασικός μεταβολισμός.

Επιπλέον, ο οργανισμός αντιλαμβάνεται μια στερητική δίαιτα σαν μια κατάσταση «έκτακτης ανάγκης». Έτσι, μειώνει το βασικό μεταβολισμό του προκειμένου να εξοικονομήσει ενέργεια και να επιβιώσει.

Η μείωση του μεταβολισμού έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση του σωματικού βάρους όταν το άτομο επιστρέψει στις παλιές διατροφικές του συνήθειες.

.

3. Το βάρος που χάνεται πολύ γρήρορα δε μπορεί να διατηρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Όταν ο ρυθμός απώλειας βάρους είναι μεγαλύτερος του 0,5-1 kg την εβδομάδα, φαίνεται πως ο οργανισμός δεν μπορεί να διατηρήσει το νέο βάρος για μεγάλο χρονικό διάστημα. Μια ομαλή απώλεια βάρους είναι απαραίτητη προκειμένου ο οργανισμός να συνηθίζει σταδιακά στα νέα του κιλά και να έχει το χρόνο να προσαρμόζετε.

.

Έτσι, για ένα υγιές βάρος και ένα όμορφο σώμα, στοχεύουμε στην υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών, κάνοντας σταδιακές αλλαγές και θέτοντας ρεαλιστικούς στόχους.

.

Λένα Εμμανουήλ, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc Αθλητική Διατροφή

Advertisements