paralia-Από χθες το καλοκαίρι είναι και επίσημα κοντά μας! Ο υδράργυρος ανεβαίνει και οι επσκέψεις στην παραλία γίνονται όλο και πιο συχνές και αναγκαίες. Ωστόσο, το χρόνο που περνάμε στη παραλία ξεχνάμε το φαγητό, με αποτέλεσμα όταν γυρίσουμε σπίτι να πεινάμε «σαν λύκοι» και να τρώμε πολύ μεγάλες ποσότητες φαγητού. Παρακάτω θα αναφέρουμε κάποιες εύκολες, νόστιμες, δοσερές και θρεπτικές λύσεις για την παραλία, που θα καρτήσουν τον οργανισμό μας ενυδατωμένο και χορτάτο.

.

Φρέσκα φρούτα

Τα καλοκαιρινά φρούτα τα βρίσκουμε σε αφθονία και μεγάλη ποικιλία, είναι ζουμερά και έχουν πολύ γλυκιά γεύση. Επιλέξτε ανάμεσα σε καρπούζι, πεπόνι, ροδάκινα, νεκταρίνια και άλλα φρούτα εποχής της αρεσκείας σας. Ενυδατώνουν σωστά τον οργανισμό, καθώς εκτός από νερό, περιέχουν και μεγάλες ποσότητες ηλεκτρολυτών τους οποίους το σώμα μας χάνει μέσω του ιδρώτα. Επιπλέον, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε αντιοξειδωτικά, προστατεύουν το δέρμα από την υπεριώδη ακτινοβολία του ήλιου.

 .

Αποξηραμένα φρούτα με γιαούρτι και ξηρούς καρπούς

Ένα σνακ πολύ χορταστικό αλλά και πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, καθώς οπλίζει τον οργανισμό με ασβέστιο, βιταμίνες και ανόργανα άλατα, αντιοξειδωτικά αλλά και ω3 λιπαρά οξέα. Έτσι, αναπληρώνονται οι απώλειες υγρών και ηλεκτρολυτών λόγω του ιδρώτα, ενώ ενισχύεται η άμυνα του οργανισμού απέναντι στις βλαβερές επιδράσεις του ήλιου.

 .

Ωμά λαχανικά

Κόψτε άφθονα μπαστουνάκια από καρότο και αγγούρι και απολαύστε τα με λίγο ξύδι και αλάτι στην παραλία. Η υψηλή τους περιεκτικότητα σε νερό συμβάλλει στην ενυδάτωση, ενώ η τραγανή υφή τους δίνει το αίσθημα ότι δεν πεινάμε. Τα καρότα είναι ιδιαίτερα πλούσια σε β- καροτένιο, μια ουσία που μετατρέπεται σε βιταμίνη Α και έχει αντιοξειδωτική δράση. Έτσι, προστατεύει από τη δημιουργία ελεύθερων ριζών κατά τη διάρκεια της έκθεσης στον ήλιο.

 .

Γιαούρτι με δημητριακά

Ένα πλήρες γεύμα χαμηλών θερμίδων που θα σας κόψει την όρεξη, θα σας δροσίσει και που μπορείτε να προσμηθευτείτε πολύ εύκολα από κάπου έξω. Προσοχή θα πρέπει να δίνετε στο να μην διατηρείτε τα γιαούρτια στη ζέστη για πολύ ώρα, αλλά να τα προμηθεύεστε την ώρα που θελετε να τα φάτε.

Αραβική πίτα με τυρί και λαχανικά

Αποφύγετε να βάζετε ζαμπόν, καθώς αλλοιώνονται εύκολα στη ζέστη και υπάρχει κίνδυνος τροφικής δηλητηρίασης. Ετοιμάστε από το σπίτι μια αραβική πίτα με τυρί και λαχανικά και απολαύστε ένα χορταστικό και ελαφρύ σνακ.

.

Κριτσίνια ή κράκερς

Είναι πλούσια πηγή υδατανθράκων οι οποία θα μας δώσουν περισσότερη ενέργεια στην παραλία, ενισχύοντας τις αντοχές στο κολύμπι ή στα θαλάσσια παιχνίδια και σπορ.

.

Κρύο τσάι

Φτιάξτε μόνοι σας κρύο τσάι ή προμηθευτείτε κάποιο του εμπορίου χωρίς θερμίδες. Ειναι ένας πολύ καλός τρόπος να ενυδατώσετε τον οργανισμό σας.

.

Μπάρες δημητριακών

Αποτελούν την πιο εύκολη λύση, καθώς μπορεί κανείς να τις βρει παντού. Είναι ένα μικρό σνακ, το οποίο μας προσφέρει ενέργεια αλλά και φυτικές ίνες.

.

Λένα Εμμανουήλ, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc Αθλητική Διατροφή

Advertisements