Η υπερβολική πρόσληψη θερμίδων μετά την άσκηση μπορεί όντως να αποτρέψει την συρρίκνωση των λιποκυττάρων και άρα την απώλεια βάρους. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της άσκησης το σώμα μας τραυματίζεται,  μυϊκές ίνες καταστρέφονται, ενώ χάνεται μυϊκό γλυκογόνο.

Έτσι, μετά την άσκηση το σώμα χρειάζεται να το εφοδιάσουμε με θρεπτικά συστατικά τα οποία θα χρησιμοποιήσει για να αποκαταστήσει τις βλάβες. Ένα γεύμα πλούσιο σε πρωτεΐνη και υδατάνθρακες αμέσως μετά την άσκηση αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή. Το σώμα μας θα χρησιμοποιήσει τα αμινοξέα των πρωτεϊνών ώστε να δημιουργηθούν νέες μυϊκές ίνες, ενώ οι υδατάνθρακες θα μετατραπούν σε γλυκογόνο, το οποίο θα αποθηκευτεί στους μύες μας και θα χρησιμοποιηθεί στην επόμενη προπόνηση.

Συνοπτικά, η κατανάλωση φαγητού μετά την άσκηση είναι άκρως απαραίτητη, αφού θα πρέπει να δώσουμε στο σώμα μας τα «δομικά υλικά» ώστε να επιδιορθώσει τις βλάβες και να χτίσει νέους ιστούς.

.

Λένα Εμμανουήλ, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc Αθλητική Διατροφή

Advertisements