Η αλήθεια είναι ότι το λίπος έχει σχεδόν διπλάσιες θερμίδες  από ότι οι πρωτεΐνες και οι υδατάνθρακες. Πιο συγκεκριμένα,

  • 1 g λίπους δίνει 9 kcal
  • 1 g πρωτεΐνης δίνει 4 kcal
  • 1 g υδατανθράκων δίνει 4 kcal

Σε αυτό βασίζονται πολλές δίαιτες που μειώνουν υπερβολικά την πρόσληψη λίπους με σκοπό την μεγαλύτερη μείωση βάρους, και άρα την μεγαλύτερη απώλεια κιλών. Ωστόσο, το λίπος αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι μιας ισορροπημένης διατροφής. Τα λίπη της διατροφής είναι απαραίτητα για τον οργανισμό καθώς:

  • αποτελούν το μέσο αποθήκευσης και μεταφοράς των λιποδιαλυτών βιταμινών Α, D, E και Κ,
  • χρησιμοποιούνται για την δημιουργία των μεμβρανών των κυττάρων,
  • κάποια λιπαρά οξέα απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού (απαραίτητα λιπαρά οξέα),
  • δίνουν ενέργεια στον οργανισμό,
  • διατηρούν το αίσθημα του κορεσμού για μεγαλύτερο διάστημα, καθώς το λίπος μιας τροφής είναι το τελευταίο από τα θρεπτικά συστατικά που φεύγει από το στομάχι, με αποτέλεσμα να μας κρατάει χορτάτους για περισσότερη ώρα,
  • δίνουν γεύση στο φαγητό μας.

Με άλλα λόγια, τα λίπη πρέπει να εντάσσονται στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής. Αυτό στο οποίο θα πρέπει να δίδεται ιδιαίτερη σημασία είναι στο είδος τον λιπαρών. Έτσι, το μεγαλύτερο μέρος των λιπών που καταναλώνουμε θα πρέπει να είναι μονοακόρεστα ή πολυακόρεστα (δηλαδή, λίπη που προέρχονται από ελαιόλαδο, σπορέλαια, ελιές, ξηρούς καρπούς, ψάρια) και να μειώνεται η πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών (δηλαδή, λιπαρών που προέρχονται από ζωικά προϊόντα).

.

Λένα Εμμανουήλ, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc Αθλητική Διατροφή

 

Advertisements