ice cream1. Τρώμε μία φορά τη μέρα

Συνήθως, κατά την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών, το διατροφικό μας πρόγραμμα αλλάζει. Έτσι, οι περισσότεροι συνηθίζουμε να πηγαίνουμε στην παραλία νωρίς το μεσημέρι, και να περνάμε εκεί όλη τη μέρα, πηγαίνοντας για φαγητό αργά το απόγευμα. Την ώρα αυτή είναι που καταναλώνουμε και το κυρίως γεύμα μας, το οποίο αποτελεί μεσημεριανό και βραδινό μαζί. Λόγω του ότι έχουμε μείνει πολλές ώρες νηστικοί, τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα έχουν πέσει πολύ με αποτέλεσμα να λαιμαργούμε και να καταναλώνουμε πολύ μεγάλη ποσότητα τροφής. Ο οργανισμός δεν προλαβαίνει να κάψει όλη την ενέργεια που παίρνουμε από το φαγητό, με αποτέλεσμα τη συσσώρευση λίπους, ενώ σύνηθες είναι και το αίσθημα «φουσκώματος» και βαρυστομαχιάς, μετά από ένα τόσο μεγάλο γεύμα.

 .

Πώς θα το αντιμετωπίσετε: Προτού πάτε στην παραλία φάτε ένα πλούσιο πρωινό, το οποίο θα σας δώσει ενέργεια και θα σας κρατήσει χορτάτους για αρκετή ώρα. Επιπλέον εφοδιαστείτε με μικρά snacks, τα οποία θα βοηθήσουν στο να μην είστε πολύ πεινασμένοι όταν πάτε για φαγητό.

ενδεικτικά πρωινού.

2.  Μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ

cocktailsΟι καλοκαιρινές διακοπές συνδέονται με χαλαρή διάθεση και φυσικά άφθονο αλκοόλ. Τα cocktails είναι «στα φόρτε» τους, καθώς για πολλούς αποτελούν, συνήθως, την πρώτη επιλογή. Δροσερά, με ιδιαίτερη γεύση δροσίζουν τον ουρανίσκο και ανεβάζουν τη διάθεση. Μπορεί κανείς να επιλέξει ανάμεσα σε μια ποικιλία γεύσεων και χρωμάτων.

Ωστόσο, το κοινό τους χαρακτηριστικό είναι η υψηλή θερμιδική τους περιεκτικότητα. Έτσι, ακόμα και για τους πιο προσεκτικούς με τη διατροφή, η καθημερινή κατανάλωση cocktails μπορεί να έχει σα συνέπεια την αύξηση του σωματικού βάρους.

Αλλά ακόμη και για όσους επιλέγουν άλλα αλκοολούχα ποτά, η θερμιδική πρόσληψη εξακολουθεί να είναι αυξημένη, όταν η ποσότητα είναι μεγάλη. Το αλκοόλ έχει σχεδόν τις διπλάσιες θερμίδες από ότι οι υδατάνθρακες και οι πρωτεΐνες, ενώ τείνει να φτάσει αυτές του λίπους. Πιο συγκεκριμένα,

–       1 g αιθανόλης δίνει 7 kcal

–       1 g υδατάνθρακα δίνει 4 kcal

–       1 g πρωτεΐνης δίνει 4 kcal

–       1 g λίπους δίνει 9 kcal

 .

Πώς θα το αντιμετωπίσετε: καλό είναι να θέτετε ένα όριο των 2 cocktails την εβδομάδα. Τις υπόλοιπες ημέρες που ενδεχομένως θα βγείτε, επιλέξτε ανάμεσα σε μπίρα, κρασί ή κάποιο άλλο αλκοολούχο ποτό, το οποίο όμως δε θα συνδυάζετε με αναψυκτικά ή χυμούς, αλλά με σόδα, τόνικ, light αναψυκτικά ή πάγο.

.

3. Αντικατάσταση νερού με αναψυκτικά και γρανίτες

Λόγω των υψηλών θερμοκρασιών της ατμόσφαιρας, το σώμα μας έχει ανάγκη από ενυδάτωση, προκειμένου να καλύψει τις απώλειες υγρών και ηλεκτρολυτών μέσω του ιδρώτα. Το αίσθημα της δίψας που αισθάνεται κανείς κατά τους καλοκαιρινούς μήνες πολλές φορές το καλύπτει καταναλώνοντας αναψυκτικά, γρανίτες, κρύες σοκολάτες ή παγωμένα smoothies. Τα ροφήματα αυτά είναι συνήθως πλούσια σε ζάχαρη ή/και σε λίπος, κάτι που τα καθιστά ιδιαίτερα πλούσια σε θερμίδες. Έτσι, η συστηματική κατανάλωση τέτοιων ροφημάτων μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του βάρους.

.

Πώς θα το αντιμετωπίσετε: Αποφύγετε τη συστηματική κατανάλωση τέτοιων ροφημάτων και μην τα καταναλώνετε αντί για νερό. Μπορείτε να επιλέξετε light αναψυκτικά, φυσικούς χυμούς φρούτων, κάποιο παγωμένο τσάι χωρίς ζάχαρη, ή να φτιάξετε μόνοι σας smoothies προσέχοντας τα υλικά και περιορίζοντας έτσι τις θερμίδες.

.

Λένα Εμμανουήλ, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc Αθλητική Διατροφή

Advertisements