eat at workΦαγητό στο δρόμο… μια συνήθεια πολλών ανθρώπων, αποτέλεσμα των γρήγορων ρυθμών της εποχής. Η πολύωρη εργασία πολλές φορές δεν επιτρέπει το μαγείρεμα και το φαγητό στο σπίτι, γεγονός που σημαίνει πως πολλά άτομα είναι αναγκασμένα να τρώνε τα περισσότερα γεύματά τους στο δρόμο, μία συνήθεια που μπορεί να κρύβει αρκετούς κινδύνους τόσο για το βάρος όσο και για την υγεία μας, εάν δεν γίνονται οι σωστές επιλογές. Γνωρίζετε όμως πως

μπορείτε να ελέγξετε την ποιότητα αλλά και τις θερμίδες, ακόμη και όταν δεν μπορείτε να τρώτε σπιτικό φαγητό;

Σκεφτείτε από  πριν το που θα φάτε.

Δείτε το πρόγραμμα της επόμενης ημέρας (που θα είστε, πόσο ελεύθερο χρόνο θα έχετε και πότε) και προγραμματίστε το πού θα σας είναι εύκολο το να φάτε. Έχοντας ένα πλάνο στο μυαλό σας είναι πιο πιθανό να αποφύγετε τυχόν τσιμπολογήματα μέσα στη μέρα.

 .

Σχεδιάστε τα γεύματα όλης της ημέρας.

Εάν σκοπεύετε να φάτε ένα κανονικό γεύμα αργά το απόγευμα, τότε επιλέξτε ένα ελαφρύ μεσημεριανό γεύμα, όπως για παράδειγμα κάποια σαλάτα με κοτόπουλο ή τόνο, ένα γιαούρτι με μέλι και ξηρούς καρπούς, ή ένα ελαφρύ σάντουιτς με τυρί χαμηλών λιπαρών, γαλοπούλα και λαχανικά. Επιπλέον, φροντίστε να  έχετε στην τσάντα σας φρούτα, μπάρες δημητριακών ή αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς, στις μερίδες που σκοπεύετε να φάτε, ώστε να μη παρασυρθείτε.

 .

Μοιραστείτε ένα μεγάλο πιάτο με ένα φίλο.

Οι μερίδες πολλών εστιατορίων είναι ιδιαίτερα μεγάλες. Εάν λοιπόν το αγαπημένο σας πιάτο σερβίρεται σε μεγάλη μερίδα, τότε παραγγείλετε ένα κυρίως πιάτο και μια σαλάτα και μοιραστείτε τα με ένα φίλο σας.

 .

Φτιάξτο μόνο σου…

Ετοιμάστε μόνοι σας σπιτικά σάντουιτς, επιλέγοντας ψωμί ολικής άλεσης, αραβική πίτα ή μπαγκέτα και γεμίστε τα με τυρί χαμηλών λιπαρών, γαλοπούλα, ή αυγό, και προσθέστε λαχανικά, όπως ντομάτα, μαρούλι, μανιτάρια, πιπεριές, δημιουγρώντας ένα πλήρες γεύμα, πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, που θα σας κρατήσει χορτάτους για αρκετές ώρες. Εάν επιθυμείτε κάποια σως, τότε μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε μουστάρδα, κέτσαπ, ή κάποια κόκκινη σαλάτσα.

 .

Δεν πετάμε τίποτα…

Εάν σας έχει περισσέψει κάποιο κρέας, μπιφτέκι ή κοτόπουλο από την προηγούμενη μέρα μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε και να ετοιμάσετε μία σπιτική σαλάτα ή ένα σάντουιτς για την επόμενη μέρα.

 .

Ταπεράκι… μη το σνομπάρετε! Το σπιτικό φαγητό στη δουλειά είναι ο καλύτερος τρόπος για να ελέγξετε τι τρώτε, αλλά και πόσο τρώτε. Ετοιμάστε το φαγητό σας σε ένα ταπεράκι και πάρτε το μαζί σας στη δουλειά. Κάντε την αρχή και θα ακολουθήσουν πολλοί.

.

Όταν ο χρόνος είναι περιορισμένος, ο προγραμματισμός των γευμάτων αποτελεί το κλειδί για μια ισορροπημένη διατροφή ακόμα και για όσους δεν τρώνε στο σπίτι τους. Οργανωθείτε σωστά και απολαύστε υγιεινά και γευστικά γεύματα ακόμη και στο δρόμο. Καλή όρεξη!

.

Λένα Εμμανουήλ, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc Αθλητική Διατροφή

elemmanouil@gmail.com

Advertisements