Πολλοί είναι αυτοί που αποφεύγουν να καταναλώνουν γαλακτοκομικά (γάλα, γιαούρτι, τυρί) χαμηλών λιπαρών, διότι πιστεύουν πως τα προϊόντα αυτά υστερούν σε ασβέστιο σε σχέση με τα κανονικά προϊόντα.

Στην πραγματικότητα, τα γαλακτοκομικά μειωμένων λιπαρών, όχι μόνο δεν υστερούν σε ασβέστιο, αλλά έχουν και ελαφρώς υψηλότερη περιεκτικότητα σε σχέση με τα κανονικά. Στην αγορά θα βρει κανείς άπαχα (0% λιπαρά) ή ημι-άπαχα (1-2% λιπαρα) γαλακτοκομικά. Από τα προϊόντα αυτά έχει αφαιρεθεί όλο ή μέρος του λίπους αντίστοιχα. Δεδομένου ότι το ασβέστιο είναι ένα συστατικό που δεν βρίσκεται στο λίπος του γάλακτος, αλλά είναι διαλυμένο στο νερό του, παραμένει ανέπαφο κατά τη διαδικασία αφαίρεσης του λίπους. Έτσι, επιλέγοντας γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών, μειώνετε την πρόσληψη κορεσμένων (κακών) λιπαρών, ενώ επωφελήστε από τα υπόλοιπα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά τους (ασβέστιο, φώσφορος, μαγνήσιο, κλπ.)

.

Λένα Εμμανουήλ, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc Αθλητική Διατροφή

E-mail: elemmanouil@gmail.com

Advertisements