Παρουσίαση1Η περίοδος των εορτών τελείωσε, όμως τα κιλάκια που μας άφησε εξακολουθούν να μας ταλαιπωρούν. Μήπως όμως η ιδέα της δίαιτας σας φαίνεται «βουνό»; Τότε δεν χρειάζεται να αγχωθείτε, απλώς κάντε μικρές διατροφικές αλλαγές, οι οποίες θα σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος, χωρίς να στερηθείτε.

Μη ξεχνάτε το πρωινό! Η συστηματική πρόσληψη πρωινού φαίνεται ότι συμβάλει στην απώλεια, όσο και στην διατήρηση του χαμένου βάρους.

Μικρότερο πιάτο…όχι μερίδα! Η αντικατάσταση ενός μεγάλου πιάτο με ένα μικρότερο (πιάτο του φρούτου) δίνει την αίσθηση ότι τρώτε μεγαλύτερη ποσότητα φαγητού, καθώς η ίδια ποσότητα ενός γεύματος η οποία μπορεί να φαίνεται λίγη σε ένα μεγάλο πιάτο, θα γεμίζει το πιάτο του φρούτου. Η εικόνα ενός γεμάτου πιάτου φαίνεται να δίνει στον εγκέφαλο το σήμα πως έχει φάει πολύ!

Σύμμαχός σας το νερό! Η σωστή ενυδάτωση φαίνεται πως μπορεί να συμβάλλει σε κάποιο βαθμό στην προσπάθεια σας για απώλεια βάρους. Πολλές φορές, το αίσθημα της δίψας μπορεί να εκδηλωθεί ως πείνα, με αποτέλεσμα αντί να καταναλώσετε κάποιο υγρό, να το… ρίξετε στο φαγητό. Φροντίστε λοιπόν να ενυδατώνεστε σωστά, δίνοντας στον οργανισμό σας επαρκείς ποσότητες υγρών. Μην ξεχνάτε πως όταν αρχίσετε να διψάτε, ο οργανισμός έχει ήδη αφυδατωθεί. Για αυτό, προλάβετε τη δίψα!

Φέρτε τα φρούτα και τα λαχανικά… σε «πρώτο πλάνο»: οργανώστε το ψυγείο σας έτσι, ώστε τα φρούτα και τα λαχανικά να βρίσκονται μπροστά. Η οπτική επαφή με τα τρόφιμα αυτά κάθε φορά που θα ανοίγετε το ψυγείο είναι πιθανό να σας οδηγήσει στην επιλογή τους, αντί για κάποια άλλη τροφή.

Πείτε «ναι» στις μικρές διατροφικές απολαύσεις, τηρώντας το μέτρο. Η «απαγόρευση» κάποιων τροφών, όπως για παράδειγμα τα γλυκά, η σοκολάτα ή το fast food, πολλές φορές μπορεί να λειτουργήσει αντίστροφα, στην προσπάθεια για απώλεια βάρους. Με άλλα λόγια, εάν ακολουθείτε μια πολύ αυστηρή διατροφή, αφήνοντας στο περιθώριο αγαπημένες αλλά «παχυντικές», τροφές, τότε το πιθανότερο είναι το σώμα να αντιδράσει, οδηγώντας σας σε λαίμαργες συμπεριφορές απέναντι σε τέτοιου είδους λιχουδιές.

 .

Λένα Εμμανουήλ, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc Αθλητική Διατροφή

elemmanouil@gmail.com

Advertisements