Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού, ο υδράργυρος έχει «χτυπήσει» κόκκινο και διατροφικά, τα ψάρια φαίνεται πως έχουν την τιμητική τους. Γευστικά, ελαφρά και φυσικά πολύ υγιεινά ικανοποιούν τους απαιτητικούς γευστικούς κάλυκες, ενώ

εφοδιάζουν τον οργανισμό με πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού.

Τα ψάρια -μικρά, μεγάλα, με λευκό ή κόκκινο κρέας, με όστρακα ή χωρίς- ανάλογα με τη περιεκτικότητά τους σε θρεπτικά συστατικά μπορούν να χωριστούν σε 3 μεγάλες κατηγορίες, εκ των οποίων η κάθε μία περιέχει ψάρια με όμοια σύσταση θρεπτικών συστατικών. Έτσι λοιπόν, έχουμε:

  • τα λιπαρά ψάρια,
  • τα ψάρια με λευκό κρέας, και
  • τα οστρακοειδή

.

Λιπαρά ψάρια

Στην κατηγορία των λιπαρών ψαριών περιλαμβάνονται ο σολομός, το σκουμπρί, οι σαρδέλες, ο γάβρος, η πέστροφα και η ρέγκα.

Από άποψη θρεπτικών συστατικών, τα λιπαρά ψάρια:

  • είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία μπορούν να συμβάλλουν στην πρόληψη της εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων.
  • αποτελούν καλές πηγές βιταμίνης D, μίας λιποδιαλυτής βιταμίνης η οποία συμβάλλει στην καλή υγεία των οστών.
  • τα μικρά ψαράκια τα οποία μπορούν να καταναλωθούν με το κόκκαλο, είναι μια πολύ καλή πηγή ασβεστίου και φωσφόρου για τον οργανισμό.

 

Άσπρα ψάρια

Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται τα μπαρμπούνια, ο μπακαλιάρος, η γλώσσα, το λαυράκι, η τσιπούρα, το φαγκρί, η πεσκανδρίτσα, ο ροφός, η σφυρίδα, η γόπα, η συναγρίδα.

Από θρεπτικής άποψης, τα λευκά ψάρια:

  • έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, γεγονός που τα καθιστά μια ιδιαίτερα υγιεινή επιλογή, εναλλακτική του κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος, το οποίο είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε λιπαρά και κυρίως κορεσμένα.
  • αποτελούν πηγή ω-3 λιπαρών οξέων, αν και σε μικρότερη περιεκτικότητα από τα λιπαρά ψάρια.

.

Οστρακοειδή:

Τα οστρακοειδή περιλαμβάνουν τα μύδια, τα στρείδια, τα χτένια, τις γαρίδες, τις καραβίδες, και όλα τα οστρακόδερμα θαλασσινά.

Από θρεπτικής άποψης, τα οστρακοειδή:

  • έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά.
  • είναι ιδιαίτερα πλούσια σε σελήνιο, ψευδάργυρο, χαλκό και ιώδιο.

 

Η ποικιλία των ψαριών σε γεύσεις και υφές μπορεί να ικανοποιήσει όλα τα γευστικά γούστα! Επιλέξτε το ψάρι που σας αρέσει και κάντε το μια εβδομαδιαία συνήθεια – σύμμαχο για την υγεία σας!

.

Λένα Εμμανουήλ, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc Αθλητική Διατροφή

elemmanouil@gmail.com

Advertisements