«Νηστεία» η αποχή από συγκεκριμένες τροφές… Εάν ανήκετε σε εκείνους που κατά την περίοδο της νηστείας παχαίνουν τότε σίγουρα θα αναρωτιέστε για πιο λόγο συμβαίνει αυτό. Κατά τη διάρκεια της νηστείας αποκλείεται από τη διατροφή ένας μεγάλος αριθμός τροφίμων, με αποτέλεσμα να καταφεύγουμε σε εναλλακτικές που πολλές φορές τείνουν να είναι πλούσιες σε θερμίδες. Ας γνωρίσουμε λοιπόν τις τροφές που όλοι καταναλώνουμε κατά τη διάρκεια της νηστείας, αλλά λίγοι γνωρίζουν πραγματικά το πόσο παχυντικές είναι.

.

1. Ελαιόλαδο: Το ελαιόλαδο χρησιμοποιείται σε αφθονία στις σαλάτες, στο μαγείρεμα αλλά και στην παρασκευή νηστίσιμων γλυκών. Και μπορεί να αποτελεί μια πολύ υγιεινή πηγή λίπους, ωστόσο μας προσδίδει και πολλές θερμίδες (1 κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο περιέχει 135 θερμίδες). Αν λοιπόν οι «βουτιές» στη σαλάτα ή το λαδερό σας φαγητό αποτελούν αγαπημένη σας συνήθεια, τότε ίσως θα πρέπει να το ξανασκεφτείτε.

2. Ελιές: οι αγαπημένες σε πολλούς ελιές έχουν την τιμητική τους κυρίως την περίοδο της νηστείας, καθώς είναι γευστικές και μας χορταίνουν.  Γνωρίζατε όμως πως η νόστιμη αυτή τροφή ανήκει στην ομάδα του λίπους. Έτσι, τρώγοντας 5 μεγάλες ελιές ή 10 μικρές θα πάρετε περίπου 50 θερμίδες. Φροντίστε λοιπόν να τις καταναλώνετε με σύνεση και μέτρο.

3. Ταχίνι: το ταχίνι προέρχεται από το γνωστό σε όλους σησάμι και αποτελεί ένα καλό υποκατάστατο του βούτυρου. Πλούσιο σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, συμβάλλει στην καλή λειτουργία του οργανισμού. Η κατανάλωσή του όμως θα πρέπει να γίνεται με μέτρο καθώς 1 κοφτή κουταλιά της σούπας θα μας δώσει περίπου 70 θερμίδες.

4. Χαλβάς: ο χαλβάς από ταχίνι αποκτά θέση στο σαρακοστιανό τραπέζι, όμως η υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη σε συνδυασμό με το ταχίνι συμβάλλουν στο υψηλό θερμιδικό του περιεχόμενο, ενώ η επιλογή ενός χαλβά με ξηρούς καρπούς θα ανεβάσει ακόμη περισσότερο τις θερμίδες του. Έτσι, τα 100 γρ χαλβά θα μας δώσουν περίπου 350-400 θερμίδες.

5. Τηγανητά φαγητά: ο τρόπος μαγειρέματος μπορεί να επηρεάσει δραματικά το θερμιδικό περιεχόμενο των τροφίμων. Το ίδιο φαγητό μπορεί να μας δωσει μέχρι και 200 θερμίδες παραπάνω όταν τηγανιστεί σε σχέση με το να το καταναλώσουμε ψητό ή βραστό. Βάλτε λοιπόν το τηγάνι στο ντουλάπι και επιλέξτε το ταψί ή την κατσαρόλα για το καθημερινό σας μαγείρεμα.

6. Ταραμοσαλάτα: για το τέλος αφήσαμε τον ταραμά, που παραδοσιακά έχει συνδεθεί με την περίοδο της νηστείας. Η γνωστή σε όλους ταραμοσαλάτα παρέχει περίπου 100 θερμίδες σε 1 κουταλιά της σούπας, γεγονός που την καθιστά ιδιαιίτερα παχυντική, όταν υπερκαταναλώνεται.

Η νηστεία είναι μία ιδιαίτερη περίοδος, όπου λόγω των διατροφικών αλλαγών μπορεί να μας οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους. Δώστε λοιπόν τη δέουσα προσοχή τόσο στο τι επιλέγετε να καταναλώνετε, όσο και στην ποσότητα. Άλλωστε, μη ξεχνάτε πως η περίοδος της νηστείας αποτελεί πάνω από όλα μια περίοδο εγκράτειας.

 .

Λένα Εμμανουήλ, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc Αθλητική Διατροφή

elemmanouil@gmail.com

Advertisements