Σε μια ποικιλία χρωμάτων, γεύσεων και υφών, τα cocktails αποτελούν για πολλούς αναπόσπαστο κομμάτι του καλοκαιριού. Αργά το απόγευμα ή από νωρίς το βράδυ ξεκινούν να παραγγέλνουν τα αγαπημένα αυτά ποτά. Όλα τα αλκοολούχα κοκτέιλ περιέχουν τουλάχιστον ένα αλκοολούχο ποτό (whiskey, vodka, ρούμι, gin), το οποίο συνήθως έχει  υψηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ

(40% περίπου). Τα αλκοολούχα ποτά συνδυάζονται με πολτό ή χυμό φρούτων, λικέρ, ζάχαρη ή σιρόπι ζάχαρης και διάφορα μυρωδικά δημιουργώντας έτσι ένα μοναδικό κάθε φορά ποτό.

Ωστόσο, αν αναλογιστεί κανείς πόσες θερμίδες μας δίνει το αλκοόλ (1 g αλκοόλης δίνει 7 kcal), και λαμβάνοντας υπόψη και τις έξτρα θερμίδες που θα προσθέσουν τα υπόλοιπα υλικά, τότε είναι εύκολο να αντιληφθεί πως αν και ιδιαίτερα εύγευστα τα περισσότερα από αυτά μπορούν να οδηγήσουν σε αύξηση του βάρους. Ας μη ξεχνάμε πως εάν για μια εβδομάδα προσλαμβάνουμε καθημερινά 500 kcal παραπάνω από αυτές που καίμε το βάρος μας θα αυξηθεί κατά 0,500 kg. Έτσι, τα ένα με δύο cocktails καθημερινά μπορούν να αυξήσουν το βάρος μας, χωρίς να αλλάξουμε τίποτε άλλο στις διατροφικές μας συνήθειες.
Στον παρακάτω πίνακα αναφέρονται οι θερμίδες ορισμένων πολύ γνωστών και αγαπητών από πολλούς cocktails.

 

cocktails

.

Λένα Εμμανουήλ, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc Αθλητική Διατροφή

e-mail: elemmanouil@gmail.com

Advertisements