Καφέ ήπιατε σήμερα; Κρύος ή ζεστός, ο καφές είναι η καθημερινή συντροφιά πολλών ανθρώπων στη δουλειά, στο σπίτι αλλά και στις κοινωνικές συναναστροφές. Τα είδη του καφέ είναι πολλά (στιγμιαίος, ελληνικός κ.α.) και αρκούν για να καλύψουν όλα τα γούστα

.

Το πρώτο πράγμα που θα σκεφτεί κανείς στο άκουσμα του καφέ είναι η καφεΐνη, συστατικό το οποίο ευθύνεται για την ιδιότητά του να μας… ξυπνάει. Επιπλέον, τα άτομα που πίνουν καφέ φαίνεται ότι μπορούν να συγκεντρωθούν καλύτερα και να έχουν καλύτερη μνήμη. Μάλιστα, ένα φλιτζάνι καφέ μετά το μεσημεριανό γεύμα είναι πιθανό να αυξάνει την εγρήγορση και την ικανότητα συγκέντρωσης στην εργασία, σύμφωνα με μελέτη Άγγλων ερευνητών.

…θα μπορέσω να κοιμηθώ το βράδυ;
Στην πραγματικότητα, κάθε οργανισμός έχει διαφορετική «ανοχή» στην καφεΐνη, κάτι που πρακτικά σημαίνει πως ο καθένας, ανάλογα με την ευαισθησία που παρουσιάζει μπορεί να απολαύσει τον καφέ του, προσαρμόζοντας πάντα την ποσότητα αλλά και την ώρα που τον καταναλώνει χωρίς να έχει επηρεαστεί αρνητικά ο ύπνος του. Μάλιστα, για όσους αγαπούν τον καφέ, αλλά είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι στην καφεΐνη, ο ντεκαφεϊνέ καφές αποτελεί μία ιδανική λύση.

.

Γνωρίζατε όμως πως ένα φλιτζάνι καφέ, εκτός από καφεΐνη, περιέχει και κάποια άλλα θρεπτικά συστατικά;

Τα αντιοξειδωτικά συστατικά του καφέ περιλαμβάνουν κάποιες ουσίες, γνωστές ως πολυφαινόλες. Οι πολυφαινόλες δρουν κατά των ελευθέρων ριζών που σχηματίζονται καθημερινά στο σώμα μας, προστατεύοντάς μας, με τον τρόπο αυτό, από τη γήρανση, αλλά και από διάφορες ασθένειες.

Φυτικές ίνες και στον καφέ: Ένα φλιτζάνι από το αγαπημένο ρόφημα θα σας προσφέρει και φυτικές ίνες, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου του Αμβούργου, κάτι που μέχρι τώρα δεν ήταν γνωστό σε πολλούς. Η περιεκτικότητα του κάθε καφέ σε φυτικές ίνες μπορεί να ποικίλει ανάλογα με το είδος του καφέ, τον τρόπο καβουρδίσματος, το άλεσμα και την προετοιμασία του, ενώ μία μερίδα στιγμιαίου καφέ (2g) θα σας δώσει περίπου 0,7 γραμμάρια φυτικών ινών.

.

Επιπλέον, σε ένα φλιτζάνι καφέ θα συναντήσει κανείς και μικρές ποσότητες βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων.

Καφές και δίαιτα γίνεται; Ένα ερώτημα που απασχολεί κυρίως εκείνους που ακολουθούν κάποιο πρόγραμμα απώλειας βάρους είναι αν «επιτρέπεται» ο καφές. Οι θερμίδες του σκέτου καφέ είναι ελάχιστες. Αυτό σημαίνει πως απολαμβάνοντας ένα φλιτζάνι από το αγαπημένο σας ρόφημα, χωρίς να προσθέσετε ζάχαρη, γάλα ή κάποιο σιρόπι, θα πάρετε μόλις 2 θερμίδες.

Τελικά, οι φίλοι του καφέ, εκτός από το να «ξυπνάνε» με ένα φλιτζάνι καφέ, μπορούν να απολαμβάνουν και άλλα ευεργετικά οφέλη, που αφορούν τη συγκέντρωση και τη μνήμη. Απολαύστε ένα φλιτζάνι καφέ και καλή δουλειά!

.

Πηγές:

Hameleers PA et al., (2000) Habitual caffeine consumption and its relation to memory, attention, planning capacity and psychomotor performance across multiple age groups. Hum Psychopharmacol. 15(8):573-581.

Ryan L et al., (2002), Caffeine reduces time-of-day effects on memory performance in older adualts. Psychological Science. 13:68-71.

Smith AP et al., (1990), Effects of caffeine given before and after lunch on sustained attention. Neuropsychobiology. 23, 160-3.

Gniechwitz D et al., (2007) Coffee dietary fiber contents and structural characteristics as influenced by coffee type and technological and brewing procedures. J Agric Food Chem. 55(26):11027-34.

Advertisements