Παρέχουν στον οργανισμό ω3 λιπαρά οξεά, συστατικά που φαίνεται να συμβάλλουν στην καλή υγεία της καρδιάς, επιδρώντας στα επίπεδα λιπιδίων του αίματος (μείωση LDL «κακής» και ολικής χοληστερόλης), καθώς και στην μνήμη.

Επιπλέον, είναι πλούσιοι σε βιταμίνη Ε, μία λιποδιαλυτή βιταμίνη με αντιοξειδωτικές ιδιότητες, η οποία δεσμεύει τις ελεύθερες ρίζες από το σώμα μας, προλαμβάνοντας την εμφάνιση ασθενειών (καρδιαγγειακά νοσήματα, διάφορους τύπους καρκίνου, κα).

Οι ξηροί καρποί, και ιδιαίτερα τα καρύδια, είναι εξαιρετικά πλούσιοι και σε φυλλικό οξύ, μία βιταμίνη του συμπλέγματος B, η οποία συμβάλλει στη μείωση της ομοκυστεΐνης στο αίμα. Τα αυξημένα επίπεδα ομοκυστεΐνης στο αίμα φαίνεται να αυξάνουν τον κίνδυνο για την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Η συμβολή των ξηρών καρπών στη υγεία της καρδιάς οφείλετε και στην υψηλή τους περιεκτικότητα στο αμινοξύ αργινίνη, η οποία μέσω συμμετέχει στην υγεία των αγγείων.

Τέλος, η συστηματική κατανάλωση των ξηρών καρπών προσφέρει στο σώμα μας μεγάλες ποσότητες μαγνησίου, συστατικό το οποίο συμβάλει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και άλλων θρεπτικών συστατικών (φώσφορος, κάλιο και ψευδάργυρος), συστατικά απαραίτητα για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού.

Καταναλώστε με μέτρο! Αν και τα λιπαρά των ξηρών καρπών είναι ιδιαίτερα ωφέλιμα για την υγεία, μπορούν ωστόσο να μας φορτώσουν με πολλές θερμίδες αν δεν δώσουμε την πρέπουσα προσοχή στην ποσότητα.

Ο Αμερικάνικος Οργανισμός Καρδιάς (American Heart Association) συστήνει την κατανάλωση 4 μερίδων ανάλατων ξηρών καρπών εβδομαδιαία. Η μία μερίδα περιγράφεται σαν μια μικρή χούφτα ή 45 g.

Ξηροί καρποί παντού… ΟΙ ξηροί καρποί μπορούν να καταναλωθούν σκέτοι, σαν σνακ. Ωστόσο, μπορεί κανείς να τους απολαύσει και σε συνδυασμό με άλλες τροφές, όπως σε σαλάτες, στο φαγητό, σε γλυκά, σε επιδόρπια με γιαούρτι και φρούτα, και πολλά άλλα. Αφήστε την φαντασίας σας ελεύθερη και απολαύστε τους.

.

Λένα Εμμανουήλ, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc Αθλητική Διατροφή

elemmanouil@gmail.com

Advertisements