Presentation1Οι γιορτές τελείωσαν, ο Άγιος Βασίλης παρέδωσε και το τελευταίο του δώρο του και τώρα ήρθε η ώρα να επιστρέψουμε στην καθημερινότητά μας. Σε πολλούς από εμάς όμως κάτι έχει αλλάξει. Και ναι μπορεί να το ρίξαμε λίγο παραπάνω έξω, να φάγαμε λίγο περισσότερο, να ήπιαμε λίγο πιο ελέυθερα και να δοκιμάσαμε πολλά από τα γλυκά που διακοσμούσαν με τέχνη τους πάγκους της κουζίνας μας και τις χριστουγεννιάτικες πιατέλες, αλλά όλα αυτά μαζί με την αίσθηση απόλαυσης ανέβασαν, λίγο ή πολύ, και τη ζυγαριά μας. Πρωτού όμως πανικοβληθοόυμε,

ας σκεφτούμε πως απολαύσαμε μια ωραία γιορτή του χρόνου και ας χρησιμοποιήσουμε τη θετική αυτή διάθεση ώστε να κάνουμε την επανένταξη στην καθημερινότητα και στη σωστή δοατροφή πιο εύκολη. Και αν αναρρωτιέστε πως θα πετύχετε κάτι τέτοιο, ο τρόπος είναι απλός.

.

Κανόνας 1ος:

Μη σας πιάνει πανικός! Οι περίοδοι των εορτών είναι περίοδοι χαλαρότητας που σκοπό έχουν να μας ξεκουράσουν και να μας χαλαρώσουν, σωματικά και ψυχολογικά. Η χαλαρότητα λοιπόν αυτή είναι φυσιολογικό να επηρεάζει και τις διατροφικές μας επιλογές. Και αν κάποιοι το εκλαμβάνουν ως αδυναμία, εγώ θα το χαρακτηρίσω σαν κάτι χρήσιμο. Η επίμονη και συνεχής ενασχόληση με δίαιτες και η απόλυτη και αυστηρή αφοσίωση στο πρόγραμμα του διαιτολόγου πολλές φορές μπορεί να λειτουργεί ψυχαναγκαστικά με αποτέλεσμα κάποια στιγμή ο οργανισμός μας να αντοδράσει και να «πέσει με τα μούτρα» σε μιά διατροφή εντελώς ανθυγιεινή. Τα «διαλείμματα» λοιπόν από τη δίαιτα μπορούν να λειτουργήσουν και σαν ένα τρόπος να δώσουμε στον οργανισμό μας να καταλάβει πως δεν είναι καταδικασμένος να στερείται επί μονίμου οτιδήποτε τυγχάνει να έχει λίγη περισσότερη ζάχαρη, λίπος, θεμρίδες και γεύση, αλλά ότι το σημαντικότερο σε μια ισορροπημένη διατροφή είναι να τηρούμε το μέτρο.

.

Κανόνας 2ος:

Ξεφορτωθείτε τα γλυκά από το σπίτι! Κουραμπιέδες, μελομακάρονα και άλλα χριστουγεννιάτικα γλυκά εξακολουθούν να βρίσκονται σε αφθονία στα περισσότερα σπίτια για αρκετό καιρό μετά τις γιορτές. Και η συνήθης τακτική που ακολουθείτε από τους περισσότερους στην περίπτωση αυτή είναι «άντε να τελειώσουν για να ξεκινήσω διατροφή», κάτι που τελικά έχει σαν αποτέλεσμα να συνεχίσουμε να πέρνουμε κιλάκια και μετά το πέρας των διακοπών. Αντί λοιπόν να περιμένετε πότε θα τελειώσετε τα γλυκά, μοιράστε τα σε φίλους και συγγενείς, απομακρύνοντας τους πειρασμούς από το σπίτι.

.

Κανόνας 3ος:

Αποφύγετε τις ακρότητες! Το να καταφύγετε σε ακραίες διατροφικές συμπεριφορές του τύπου «δεν τρώω το βράδυ», «τρώω πολύ λίγο φαγητό», «αποφέυγω τελείως του υδατάνθρακες», κ.λπ θα οδηγήσει σε στερητικά αισθήματα, πείνα και τελικά θα σας κάνει πιο επιρρεπείς στο να καταφύγετε σε υπερκατανάλωση φαγητού. Εντάξτε λοιπόν μια ισορροπημένη διατροφή, οργανώνοντας σωστά τα γεύματά σας και δίνοντας σημασία τόσο στην ποσότητα όσο και την ποιότητα των όσως τρώτε.

.

Θυμηθείτε πως ισορροπημένη διατροφή σημαίνει μέτρο! Και όταν λέμε μέτρο δεν αναφερόμαστε μόνο στα γλυκά και τα «παχυντικά» τρόφιμα, αλλά και στην αυστηρότητα που ακολουθούμε ένα πρόγραμμα διατροφής. Άλλωστε, όταν η διατροφική «ατασταλία» γίνεται με σύνεση, όχι μόνο δε θα μας βλάψει αλλά θα μας βοηθήσει να νιώσουμε ικανοποιήση και πληρότητα.

.

Λένα Εμμανουήλ, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc Αθλητική Διατροφή

elemmanouil@gmail.com

Advertisements